Explorar y Descubrir para Conceptualizar en Geometría
DOI:
https://doi.org/10.22517/23447214.8565Keywords:
conceptualizar, descubrir, estudio de clase, estrategia de enseñanza, explorar, geometría, poliedroAbstract
Para el grupo de docentes objeto del estudio, enseñar geometría se supeditaba a la exposición y repetición de definiciones y la contemplación de objetos geométricos y símbolos, fomentando la pasividad del estudiante ante el aprendizaje. Se aborda la hipótesis sobre el impacto de las metodologías de clase en el aprendizaje de la geometría; se decidió planificar, ejecutar y evaluar una experiencia de enseñanza que favorezca el aprendizaje activo y el proceso de conceptualizar. El estudio ¿qué es un poliedro? Promovió ambientes de aprendizajes activos y de equipo entre los estudiantes, favoreciendo el descubrimiento, la exploración, el razonamiento y la conceptualización en geometría.Downloads
Downloads
-
Vistas(Views): 485
- PDF (Español (España)) Descargas(Downloads): 381
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyrights
The journal is free open access. The papers are published under the Creative Commons Attribution / Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International - CC BY-NC-ND 4.0 license. For this reason, the author or authors of a manuscript accepted for publication will yield all the economic rights to the Universidad Tecnológica of Pereira free of charge, taking into account the following:
In the event that the submitted manuscript is accepted for publication, the authors must grant permission to the journal, in unlimited time, to reproduce, to edit, distribute, exhibit and publish anywhere, either by means printed, electronic, databases, repositories, optical discs, Internet or any other required medium. In all cases, the journal preserves the obligation to respect, the moral rights of the authors, contained in article 30 of Law 23 of 1982 of the Government Colombian.
The transferors using ASSIGNMENT OF PATRIMONIAL RIGHTS letter declare that all the material that is part of the article is entirely free of copyright. Therefore, the authors are responsible for any litigation or related claim to intellectual property rights. They exonerate of all responsibility to the Universidad Tecnológica of Pereira (publishing entity) and the Scientia et Technica journal. Likewise, the authors accept that the work presented will be distributed in free open access, safeguarding copyright under the Creative Commons Attribution / Recognition-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International - https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es license.