Visión estratégica de una comunidad de aprendizaje aplicando competencias y gestión de conocimiento, un caso en la universidad de caldas
DOI:
https://doi.org/10.22517/23447214.325Abstract
La capacidad y potencial de una comunidad de aprendizaje en una Institución de Educación Superior, IES, (Colectivo de profesores del Departamento de Sistemas e Informática de la Universidad de Caldas) se puede identificar valorando competencias holísticas en el ámbito personal y colectivo, reconociendo las áreas estratégicas de conocimiento para el desarrollo regional (identificando, organizando y apropiando conocimiento). La visión estratégica de comunidad reconoce también las prácticas académicas, el proyecto de vida, la gestión de conocimiento y el ambiente de colaboración y comunicación del colectivo. Este artículo es una propuesta para construir una visión estratégica de comunidad de aprendizaje aplicando gestión de conocimiento y competenciasDownloads
Downloads
-
Vistas(Views): 353
- PDF (Español (España)) Descargas(Downloads): 75
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyrights
The journal is free open access. The papers are published under the Creative Commons Attribution / Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International - CC BY-NC-ND 4.0 license. For this reason, the author or authors of a manuscript accepted for publication will yield all the economic rights to the Universidad Tecnológica of Pereira free of charge, taking into account the following:
In the event that the submitted manuscript is accepted for publication, the authors must grant permission to the journal, in unlimited time, to reproduce, to edit, distribute, exhibit and publish anywhere, either by means printed, electronic, databases, repositories, optical discs, Internet or any other required medium. In all cases, the journal preserves the obligation to respect, the moral rights of the authors, contained in article 30 of Law 23 of 1982 of the Government Colombian.
The transferors using ASSIGNMENT OF PATRIMONIAL RIGHTS letter declare that all the material that is part of the article is entirely free of copyright. Therefore, the authors are responsible for any litigation or related claim to intellectual property rights. They exonerate of all responsibility to the Universidad Tecnológica of Pereira (publishing entity) and the Scientia et Technica journal. Likewise, the authors accept that the work presented will be distributed in free open access, safeguarding copyright under the Creative Commons Attribution / Recognition-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International - https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es license.